Translate

دوشنبه، اسفند ۱۸، ۱۳۹۳

پیام شاهزاده رضا پهلوی به مناسبت ۸ مارس،روز جهانی زن

لینک فیس بوک

با شادباش روز جهانی ‫#‏زن‬
بر همه زنان، آینده سازان ‫#‏ایران_آزاد‬

بزرگی و کرامت زن، به جایگاه وی در قانون اساسی و دیگر نهاده های مدنی آن کشور، شناسایی می شود. آنچه که با گذشت سی و شش سال از حاکمیت مذهبی در ایران شاهدش بودیم، سونامی نابرابری و خشونت در همه سطوح کشور به سبب سیاست های زن ستیزانه و مردسالارانه این نظام بوده است. به گونه ای که زن را جنس دوم و کالای جنسی پنداشته و تمرکز را بر شکل پوشش دختران و زنان بنا کرده است. با نادیده گرفتن سهم انسانی زنان در برابری و همزیستی اجتماعی، کانون خانواده ایران را به بحران جبران ناپذیر و فراگیر کشانده است.

اکنون با تسریع گیتی گرایی در پهنه جهانی سازی، زمان انتخاب فرا رسیده است. انتخاب همزیستی شهروندی یا کناره نشینی مدنی؟ انتخاب انسان سالاری یا دین و مسلک سالاری؟ انتخاب بزرگی و کرامت پایدار برای زنان ایران یا گام به گام در حاشیه دهکده جهانی از رنج برون آمدن؟ انتخاب فمینیسم و برابرسالاری یا مردسالاری؟

زنان ایران می بایست، اراده و قدرت گروهی خود را برای زدایش قوانین واپسگرای جمهوری اسلامی بکار گیرند. جایگاه زنان در دهه آینده ایران می بایست، در چارچوب قانون اساسی نوین گیتی گرا، بر مبنای انسان گرایی و اعلامیه جهانی حقوق بشر باشد.

یگانه راه به سوی امنیت و رفاه از راه ایجاد حکومتی پارلمانی و گیتی گراست که بتواند مشارکت شهروندان ازهرجنسیت، باور و تباری که باشند، برای انجام نقش ملی سامان دهد. درکنار کنشگران حقوق زنان، همه تلاش خود را برای برابری زن و مرد در افق ایران بکار خواهم بست تا زنان ایران در مسیر برابری، در آینده ای نزدیک به « خواسته هاومطالبات خود در بالاترین سطح » دست یابند.

پاینده ایران

رضا پهلوی

______________________________________

کمپین جهانی درخواست فوری برای آزادی آتنا فرقدانی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر