Translate

یکشنبه، مهر ۲۸، ۱۳۹۲

سناتورهای امریکایی، "شما مذاکره کنید و ما هم تحریم ها را افزایش می دهیم" !



سنارتورهای جمهوریخواه آمریکا بدون در نظر گرفتن درخواست باراک اوباما، رئیس جمهوری این کشور،اعلام داشتند که در تلاش برای اجرایی نمودن طرح افزایش تحریم ها علیه رژیم جمهوری اسلامی و البته قاطعانه و با نادیده گرفتن اعتراضات کاخ سفید در ارتباط با اینکه طرح ها و مصوبات و قوانین جدید لازم است تا پایان دور مذاکرات هسته‌ ای با ایران بطور موقت کنسل باشد،می باشند.

سناتور مارک کرک، یکی از اعضای کمیته بانکداری سنای آمریکا اعلام داشت که پایان مذاکرات هفته گذشته در ژنو هیچگونه تغییری در رفتار ایران مشاهده نشد و ضروری است که مجلس سنا با وجود مخالفت‌های دولت باراک اوباما،طرح تشدید تحریم‌ها را هرچه زودتر اجرایی کند.

کرک در واکنش به گزارش روزنامه نیویورک تایمز درباره اینکه دولت اوباما در حال بررسی کاهش تحریم‌ها علیه ایران از طریق رفع انسداد دارایی‌ها ایران در خارج از کشور است، بیانیه‌ای را با مشارکت لیندسی گراهام،‌ سناتورر کارولینای جنوبی و کلی آیوت،‌ سناتور نیو همپشایر منتشر کرد.

این سناتورهای آمریکایی گفتند: اکنون زمان تشدید تحریم‌های بین‌المللی و آمریکایی است،‌ نه تعضیف آنها. تا زمانی که ایران فعالیت‌های غنی‌سازی هسته‌یی‌اش را به حالت تعلیق در نیاورد آمریکا نباید تحریم‌های جدید را به تعلیق بیاندازد و یا رفع انسداد دارایی‌های مسدود شده را مدنظر قرار دهد.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت: به عقیده ما مفید است که پیش از این که هرگونه قانونی را در زمینه تحریم‌های جدید مدنظر قرار دهیم، اجازه دهیم مذاکرات دیپلماتیک فعلی به جلو حرکت کند. ما به مشورت خود با کنگره ادامه خواهیم داد تا هرگونه اقدامی از جانب کنگره با استراتژی مذاکراتی ما در آینده مطابقت داشته باشد.

برنادت میهان گفت: پیش از اینکه ما بتوانیم به طور جدی اتخاذ گام‌هایی برای کاهش تحریم‌ها را در نظر بگیریم،‌ایران باید با اقدامات معنادار،‌ شفاف و قابل راستی‌آزمایی موافقت کند.

این در حالی است که سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکا نظر متفاوتی دارند. سناتور مارک روبیو گفت که چنین لایحه‌ای برای جلوگیری از رسیدن دولت ایران به هدفش در زمینه لغو تحریم‌ها و حفظ برنامه هسته‌یی‌اش که به تولید سلاح هسته‌یی منجر شود، لازم است.

روبیو در گفت‌وگو با خبرنگار یو اس ای تودی مدعی شد: ایران با هدف بسیار مشخصی وارد مذاکرات شده است؛ اینکه کاری کند بدون از دست دادن چیز قابل توجهی تحریم‌ها لغو شوند.

این سناتور آمریکایی علاوه بر آن گفت که وی و سایر سناتورهای آمریکایی هرگونه توافقی با ایران برای تعلیق یا لغو تحریم‌های اضافی را رد خواهند کرد،مگر آنکه آنها با کنار گذاشتن کامل غنی‌سازی اورانیوم موافقت کنند.


 ***************************************************************************************************

 رژیم ننگین آخوندی،تا چه زمان می خواهید همچنان مسبب اعمال طرح تحریم بر علیه ایران و فقیر شدن بیش از پیش ملت ایران در ازای غنی شدن اورانیوم برای ساخت تسلیهات هسته ایتان باشید تا دنیا را تسخیر کنید و نسل بشریت را منقرض و جهان را تحت سیطره خود،یعنی موجودی و فرهنگی بنام آخوند و آخوندیسم دربیاورید....؟!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر